Archiwum 2018/2019

Z pamiętnika z wycieczki LO do Trójmiasta dzień 1 i 2

Categories: | Author: KatarzynaPlonka | Posted: 2019-05-28 | Views: 404

27 maja około południa dojechaliśmy do serca Trójmiasta- miasta Gdańska, gdzie rozpoczęliśmy naszą wędrówkę od wizyty w Europejskim Centrum Solidarności. Po jakże cennej i wyczerpującej lekcji historii udaliśmy się do Sopotu na spacer deptakiem i sesję zdjęciową na najdłuższym w Europie drewnianym molo. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy relaksem na plaży w Chłapowie. Dzień pożegnaliśmy nad morzem przy zachodzie słońca. Drugi dzień - 28 maja - dzień z historią. W Muzeum II Wojny Światowej obejrzeliśmy wspaniałe ekspozycje, połączone z projekcjami filmów dokumentalnych oraz świadectwami autentycznych świadków i ofiar okrucieństw II wojny. Autentyczne eksponaty - dary ludzi dobrej woli, repliki broni i sprzętu wojennego setki fotografii, w połączeniu z wystawami interaktywnymi wprowadziły nas w klimat tych , jakże tragicznych kart historii, pozwoliły nam uzmysłowić sobie ogrom zła i cierpienia milionów istnień ludzkich niesionego przez wojnę i jej dowódców.

Po chwilach zadumy przyszedł czas na spacer urokliwymi uliczkami miasta Gdańsk oraz rejs statkiem wzdłuż portu. Zobaczyliśmy stocznię i Westerplatte, pomodliliśmy się w Bazylice Mariackiej i zrobiliśmy sobie foty z Neptunem. W godzinach wieczornych udaliśmy się na kwaterę w Chłapowie na zasłużony odpoczynek. Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy gród Kopernika. Pan Przewodnik Wojtek, oprowadził nas po Starym Mieście, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć Krzywą Wieżę, mury obronne, Ratusz, dom Kopernika, pomnik Kopernika, Piernikową Aleję Gwiazd, dwór Artusa  oraz wiele innych ciekawych miejsc. Najsmaczniejszym punktem wizyty w Toruniu była wizyta w sklepie firmowym i zakup PIERNIKÓW.