I a i b w Kotlinie Kłodzkiej.

Categories: | Author: Radosław Pawlak | Posted: 2016-06-13 | Views: 361

„My nie wysiadamy, my nie wysiadamy, dajcie forsę i spadamy” z taką pieśnią na ustach zawitała młodzież z klas I a i I b na parkingu szkolnym w piątek 10 czerwca 2016r. Rodzice z niemałym zdziwieniem na twarzy powitali stęsknieni swoje pociechy. Ale wróćmy do początku…
9 czerwca rozpoczęła się wycieczka dwudniowa klas I a i I b. Opiekunkami były panie: Iwona Pacyna, Magdalena Marcinkiewicz, Agnieszka Niesobska Kaźmierczak oraz Renata Jakubczyk. Pierwszym punktem na naszej mapie było arboretum w Wojsławicach. Wszystkie okazy roślin posiadają szczegółową dokumentację, etykiety informacyjne, a unikaty specjalne tablice opisowe. Arboretum służy nauce oraz tysiącom gości, których przyciąga tu bujna przyroda i  największe w Polsce kolekcje: Narodowa Kolekcja Historycznych Odmian Różaneczników, bukszpanów i największa w Europie kolekcja liliowców. Prosto z Wojsławic pojechaliśmy do Kłodzka, by tam zwiedzić Twierdzę wraz z podziemnymi labiryntami, które rozciągają się na przestrzeni kilometra. Twierdza to miejsce owiane aurą tajemniczości, przewodnik w ciekawy sposób opowiedział nam o burzliwej historii tej fortyfikacji i o chodnikach kontrminerskich. Zobacz foto ...

W Dusznikach-Zdroju, które były kolejnym punktem naszej wycieczki, zwiedziliśmy Muzeum Papiernictwa w Starym Młynie, natomiast pełen pasji przewodnik zaprezentował nam produkcję papieru czerpanego. W Dusznikach czerpanie papieru zapoczątkowano przed 1562 r., a wzniesiona w 1605 r. obecna papiernia jest   bezcennym zabytkiem techniki w Europie i jedną z największych atrakcji turystycznych regionu. Po zwiedzaniu Muzeum do Parku Zdrojowego prowadziła nas kasztanowa aleja Chopina, przebiegająca obok plenerowych ujęć wody Jacka i Agaty, oraz łąk poborowinowych. Nieco głębiej stał Dworek Chopina. To tutaj podczas pobytu w 1826r. wielki kompozytor dał pierwszy publiczny, zagraniczny koncert, a od 1946r. odbywają się koncerty największych wirtuozów fortepianu w ramach Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego. Obok Dworku znajdują się dwa pomniki postawione w hołdzie wielkiemu kompozytorowi.
Pierwszy dzień pełen wrażeń, wspaniałych opowieści zakończył się noclegiem w Jugowicach.
Kolejny dzień zapowiadał się równie ciekawie i intensywnie. Rozpoczęliśmy naszą trasę od wejścia na  Szczeliniec Wielki (919 m n.p.m. ), następnie przeszliśmy po labiryncie skalnym najwyższego szczytu Gór Stołowych.  Dalszą trasę wyznaczył nasz wspaniały przewodnik, Pan Tadeusz, który zachwycił nas swoimi wierszowanymi opowieściami, dowcipami i rozległą wiedzą na  temat gór.
Przeszliśmy przez labirynt Błędnych Skał. Wiele skał ma własne nazwy np.: "Skalne Siodło", "Kurza Stopka", "Labirynt", "Tunel", "Wielka Sala". W pobliżu Błędnych Skał znajduje się "Głaz Trzech Krzyży". Powstałe bloki skalne tworzą kilkusetmetrową trasę turystyczną o niepowtarzalnym uroku, którą zwiedzając, często dosłownie przeciskaliśmy się pomiędzy skałami wąskimi szczelinami.
Pełni wrażeń, zachwyceni widokami wróciliśmy do Ostrowa. Ta wycieczka, wspaniałe krajobrazy górskie, doborowe towarzystwo na długo zostaną w naszej pamięci.