Archiwum rok 2012/2013

Klasa 4a w Jura Parku w Krasiejowie

Categories: | Author: Admin SP | Posted: 2013-06-12 | Views: 563

W dniu 29 maja 2013 r. klasa 4a wraz z opiekunami Agnieszką Zaradną - Frąszczak i Aleksandrą Mierzchałą wzięła udział w autokarowej wycieczce do Jura Parku w Krasiejowie (niedaleko Opola).  Wszyscy zwarci i gotowi stawiliśmy się na miejscu zbiórki o godz. 7.00 na parkingu szkolnym; wyjazd o godz. 7.15 - po sprawdzeniu obecności i zajęciu miejsc w autobusie. Po wspólnej modlitwie wyruszyliśmy w drogę – przed nami ok. 140 km. Po drodze przeszliśmy zwycięsko kontrolę Inspekcji Transportu Drogowego.

Po ok. 2 godzinach jazdy byliśmy u celu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Tunelu Czasu, gdzie w ciekawy sposób, mogliśmy obserwować kolejne etapy powstawania Ziemi - począwszy od Wielkiego Wybuchu, przez narodziny pierwszych form życia, ich ewolucję, aż do wyginięcia dinozaurów. Kolejnym punktem programu była ścieżka edukacyjna wzdłuż której rozmieszczone są modele mezozoicznych gadów i płazów w skali 1:1. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o charakterystycznych cechach wybranych okazów. Na trasie zwiedzania znajduje się również Pawilon Paleontologiczny, który zabezpiecza największe w Europie skamieniałości triasowych płazów i gadów (mogliśmy je oglądać przez przeszkloną podłogę). Jest to jedyne muzeum na świecie, które stoi nad czynnym stanowiskiem paleontologicznym. Ze względu na awarię nie udało nam się zobaczyć Prehistorycznego Oceanarium. W ramach rekompensaty zjedliśmy lody w towarzystwie tyranozaura.

Po pożegnaniu pani przewodnik udaliśmy się na plac zabaw, gdzie mogliśmy się razem pobawić i pośmiać. Po obiedzie nadszedł upragniony czas na zakupy w sklepie z pamiątkami i o godz. 15.00 krótki seans w kinie 5D, który dostarczył wszystkim sporo emocji. Na koniec poszliśmy do Parku Rozrywki na karuzele, trampoliny, kolejki itp., gdzie otrzymaliśmy sporą dawkę śmiechu i adrenaliny.

Po godz. 17.00 nadszedł czas, by wyruszyć w drogę powrotną. W Kępnie zatrzymaliśmy się przy restauracji Mc Donald’s, gdzie każdy z nas mógł uzupełnić utracone kalorie.

Wycieczka zakończyła się o 20.00 na parkingu szkolnym, skąd  pełni wrażeń udaliśmy się wraz z rodzicami do swoich domów. Zachęcamy wszystkich do odwiedzenia Jura Parku w Krasiejowie!!!