Archiwum rok 2012/2013

Wycieczka rowerowa klas 6b i 6c

Categories: | Author: Admin SP | Posted: 2013-06-14 | Views: 693

W dniu 03.06.2013r. o godz 8:30  obydwie klasy zebrały się przy cmentarzu na ulicy Limanowskiego. Po około 20 minutach, kiedy wszyscy dotarli na miejsce nauczyciele przeliczyli uczniów i ruszyliśmy w drogę do Gołuchowa . Jechaliśmy w dwóch grupach , mieliśmy kilka przystanków, ponieważ droga do celu wynosiła 30km .

Bez wszelkich niebezpieczeństw przejeżdżaliśmy przez małe wsie. Można było podziwiać piękną przyrodę i róznego rodzaju zakłady gospodarcze . Około godziny 12 dotarliśmy na miejsce . Odebraliśmy bagaże i poszliśmy zakwaterować się w przydzielonych domkach. Były one położone w Gołuchowskim Ośrodku Turystyki i Sportu . O godzinie 14 byliśmy rozpakowani i gotowi do wyjścia na obiad. Gołuchów to piękne miasteczko otoczone różnorodnymi parkami , oraz cudowną przyrodą . Po pysznym obiedzie udaliśmy się na wycieczkę przez Park Pokazowej Zagrody Zwierząt . Były to żywe żubry . Bardzo piękne stworzenia , które mielismy okazję oglądać . Następne , koniki polne   , śliczne zwierzątka . Później dziki i daniele. Były one także bardzo piękne i z uśmiechem na twarzy mogliśmy podziwiać te polskie zwierzęta . Po zwiedzaniu była kolacja . Około 19:30 organizowaliśmy gry i zabawy . Graliśmy w siatkówkę , w piłkę nożną (zwłaszcza chłopcy) i mogliśmy jezdzić na 5-osobowych rowerach po ośrodku . O godzinie 22:00 rozpoczynała się cisza nocna .
                                       Wtorek 04.06.2013 r. . Rano , o 8:30 zjedliśmy śniadanie . Później zwedzaliśmy Muzeum Leśnictwa ,,Oficyna'' . Jej dzisiejszy wygląd zawdzięczamy Izabelli i Janowi Działyńskim. Było to piękne , odnowione muzeum otoczone bardzo zadbanymi roślinami  , oraz małymi jeziorami . Kolejna była ,,Powozownia'' . Dla mnie było to bardzo ciekawe  . Pani , która nas oprowadzala po obiekcie była bardzo obeznana i świetnie przekazywała najważniejsze fakty o znajdujących się tam przedmiotach . Te wiadomości na pewno przydadzą  nam się w przyszłości . Nastepnym obiektem był Zamek . Według mnie był to najciekawszy budynek . Chodziliśmy po zamku dowiadując się bardzo interesujacych rzeczy . Historia tego zamku liczy ponad 700 lat . Początkowo była to siedziba rodów Leszczyńskich . W początku lat 70-tych zamek stał się własnością Izabelii Czartoryskiej . Wróciliśmy do domkow po obiedzie i mieliśmy czas wolny . Później , po kolacji udaliśmy się do swoich pokoi aby przygotować się do ciszy nocnej .
                                  Środa 05.06.2013 r. Dzień wyjazdu .  Najpierw śniadanie w którym codziennie dołączone były pyszne drożdżówki .  Następnie zajęcia terenowe . Szukaliśmy nazw drzew i innych rzeczy . Było przy tym dużo śmiechu wygłupów . Razem świetnie spędzaliśmy czas . Około godziny 11 odbyly się kolejne zajęcia terenowe tzw. ,,Jak żyje las ?'' Otrzymaliśmy ćwicznia . Naszym zadaniem było wykonanie ich , przy tym mieliśmy troszkę kłopotów ale w grupie daliśmy sobie radę . Po ciekawych zajęciach udaliśmy się na obiad . Następnie powróciliśmy do domków i spakowaliśmy rzeczy do walizek . Kiedy rowery były gotowe , a bagaże zabrane przez duże auta , mogliśmy ruszyć do Ostrowa Wielkopolskiego . W drogę powrotną nie obyło się bez śmiechu i wspomnień z Gołuchowa :) Ważne , że nie padało i cali i zdrowi dotarliśmy (około godziny 18:45 ) na miejsce spod którego ruszaliśmy . Szęśliwi z udanej wycieczki przywitaliśmy się z rodzicami . Myślę , że tą ostatnią wycieczkę w takim gronie , będziemy wspominać naprawdę miło .