Archiwum rok 2016/2017

Dzień Turystyki i Sportu w klasach I-III
Image: Dzień Turystyki i Sportu w klasach I-III

19 czerwca 2017r. dla klas I-III był dniem bez zajęć lekcyjnych. Dowolne stroje i piękna pogoda zapewniły dobry humor już od samego rana. Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Część  z nich najpierw zwiedzała Ostrów Wielkopolski. Każda klasa musiała wybrać dwa miejsca w naszym mieście, które odwiedzi. foto

Święto Rodziny w 3a
Image: Święto Rodziny w  3a

W czwartkowe popołudnie gościliśmy w szkole swoich najbliższych: rodziców, dziadków, rodzeństwo... Specjalnie na tą okazję przygotowaliśmy ciekawą część artystyczną złożoną z wierszy, piosenek, tańca, gry na instrumentach, zabawnych scenek i humorystycznego przedstawienia. Po występach zaprosiliśmy naszych gości na słodki poczęstunek.

6c zwiedzała tajemnicze Sowie Góry
Image: 6c zwiedzała tajemnicze Sowie Góry

Wycieczka naszej klasy 6c obejmowała zdobycie Wielkiej Sowy, zwiedzanie Sztolni Walimskich, Zamku Książ i Starej Kopalni Wałbrzych. Wieczorami był też czas na gry i zabawy integracyjne. foto

Tytuł „Mistrza Ortografii 2017” otrzymał Igor Mierzejewski
Image: Tytuł „Mistrza Ortografii 2017” otrzymał Igor Mierzejewski

12 czerwca 2017 roku w Forum Synagoga odbyło się rozstrzygnięcie XIX edycji Konkursu Ortograficznego dla uczniów szkół podstawowych klas II-III. Przypominamy, że do finału konkursu dostali się: Maria Gorzelak, Igor Mierzejewski oraz Franciszek Nowak. Miło nam poinformować, że tytuł „Mistrza Ortografii 2017” otrzymał Igor Mierzejewski z klasy 3b. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Paulina Ratajczyk

Niezwykli ludzie i niezwykłe miejsca.
Image: Niezwykli ludzie i niezwykłe miejsca.

7 czerwca 2017 r. naszą szkołę odwiedził wybitny archeolog Mahmoud El-Tayeb doktor habilitowany Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej im Kazimierza Michałowskiego Uniwersytetu Warszawskiego.  Do spotkania doszło dzięki pomocy naszych uczennic Karoliny i Aleksandry Wicenciak, które są bliskim znajomymi naszego prelegenta.

4a na survivalu
Image: 4a na survivalu

Od 5-7 czerwca klasa 4a wyjechała na "Zieloną szkołę" do ośrodka Michasiówka w Giewartowie, miejscowości przy jeziorze powidzkim. Przez trzy dni doskonalili umiejętności pływania kajakami, strzelania z łuku, wiatrówki, przechodzenia po parku linowym czy wchodzenia na skrzynki. Rekord klasy na skrzynkach ustanowiła Ewa Kołodziej układając i wchodząc na 22 skrzynki czyli wysokość ok. 7 metrów! foto

Czytaj więcej...

Srebrna odznaka dla naszych historyków.
Image: Srebrna odznaka dla naszych historyków.

Nasi młodzi historycy zdobyli Srebrną Odznakę w  XII edycji konkursu historycznego „Spacerem w przeszłość” .  W zmaganiach wzięli udział Natalia Pawlak, Iga Mazurek, Zuzanna Ciupka, Paulina Frach, Jakub Śmiechowski, Krzysztof Kurzawski, Karol Rachwalski.

Wycieczka klasy 3b
Image: Wycieczka klasy 3b

W piątek 9 czerwca 2017 roku klasa III b wyjechała na wycieczkę do Kłodawy i Uniejowa. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Kopalni Soli w Kłodawie. Do Kłodawskiej Podziemnej Trasy Turystycznej dostaliśmy się windą na poziom 600 m pod poziom powierzchni ziemi. foto

Czytaj więcej...

Klasy pierwsze u piratów.
Image: Klasy pierwsze u piratów.

Dnia 1 czerwca 2017 r. uczniowie klasy 1  udały  się na wycieczkę do Nenufar Club w Kościanie, by wziąć udział w programie rekreacyjno-edukacyjnym „Z Piratami dookoła świata”. Program obfitował w wiele atrakcji. Z pomocą animatorów – Piratów, dzieci odkrywały kolejne wskazówki w drodze do zaginionego skarbu. foto

Czytaj więcej...

„POZNAJ KOLEJ OD PODSZEWKI”
Image: „POZNAJ KOLEJ OD PODSZEWKI”

We wtorek, 6 czerwca, z samego rana, klasa IIId wraz z wychowawczynią – Emilią Szyszką oraz panią Kingą Kielańską wybrała się na wycieczkę zatytułowaną „Poznaj kolej od podszewki”. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy był Dworzec Kolejowy w naszym mieście. Tam zwiedzaliśmy stację, zapoznaliśmy się z pracą kasjerki, maszynisty, kierownika pociągu, rewidenta, mogliśmy samodzielnie „kupić” bilety. foto

Czytaj więcej...

Ogólnopolski sukces uczennicy kl.5a Leny Mieloch.
Image: Ogólnopolski sukces uczennicy kl.5a Leny Mieloch.

W sobotę 10.06.2017 w Ostrzeszowie odbyła się uroczysta gala na której rozstrzygnięto XI Ogólnopolski Konkurs Poetycki im. Stanisława Czernika. Ku naszej radości zwyciężczynią w swojej grupie wiekowej została Lena Mieloch! Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów młodej poetce!
A oto zwycięskie wiersze...  foto

Święto Patronki
Image: Święto Patronki

8 czerwca w naszej szkole celebrowaliśmy  Święto Patronki Szkoły siostry Anzelmy Marii Matuszczak. Tego dnia uczniowie obejrzeli prezentację przybliżającą  życie  i postać Patronki Szkoły. Zobacz foto - relację

VII Ostrowski Dzień Recyklingu
Image: VII Ostrowski Dzień Recyklingu

6 czerwca 2017r. klasa II d wraz z wychowawcą udała się na Piaski, aby  spotkać się z kolegami i koleżankami  z innych ostrowskich szkół oraz zmierzyć się z nimi w różnych konkurencjach. Celem akcji było kształtowanie świadomości dzieci z zakresu racjonalnej gospodarki odpadami oraz propagowanie zasad zdrowego stylu życia. foto

Wielkie cięcie.
Image: Wielkie cięcie.

5 czerwca 2017 r. grupa dziewcząt z naszej podstawówki przyłączyła sie do akcji Fundacji "Rak' n' Roll - Daj włos". Tak niewiele, a tak wiele można zrobić dla potrzebujących. Bohaterki dnia oddały swoje włosy na peruki dla dzieci i kobiet po chemioterapii. Dziękujemy przesympatycznej pani fryzjerce za wykonanie dobrej roboty. To już druga edycja tej akcji w naszej szkole. foto

Wycieczka klas IV b, IV c i V b w Karkonosze.
Image: Wycieczka klas IV b, IV c i V b w Karkonosze.

W dn 30 i 31 maja uczniowie klas IV b, c i V b przebywali na wycieczce w Karkonoszach.  Uczniowie zwiedzili Bolczów.  W Szklarskiej Porębie skorzystali z Parku Linowego. Pobyt w parku pozwolił na miły i aktywny wypoczynek. foto

Czytaj więcej...

Dzień Dziecka w klasie IV b i IV c.
Image: Dzień Dziecka w klasie IV b i IV c.

Klasy IV b i c Dzień Dziecka, wraz ze swoimi wychowawcami i współwychowawcami, spędziły na sportowo w Parku Trampolin. Park Trampolin wszyscy opuszczali z szerokim uśmiechem na ustach. Atrakcja trafiona była w 10. Po beztroskiej zabawie uczniowie udali się na lody i na sam koniec na plac zabaw przy Placu 23 Stycznia.fotki

Brawa dla Jakuba Śmiechowskiego.
Image: Brawa dla Jakuba Śmiechowskiego.

Miło nam poinformować, że Jakub Śmiechowski z klasy IV b został finalistą Konkursu Wiedzy o Wielkopolsce. Gratulujemy sukcesu i wszechstronnej wiedzy.

Czytaj więcej...

Aktywnie na lekcji przyrody.
Image: Aktywnie na lekcji przyrody.

Uczniowie klas IV mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy o lesie.  Wzięli udział w lekcji opartej na metodach aktywnych i samo sprawdzaniu.  Zaproponowane zadania bardzo się uczniom podobały. Nauka poprzez zabawę może być przyjemna. foto

3a w sądzie
Image: 3a w sądzie

We wtorek 6 czerwca klasa 3 a udała się z wizytą do sądu. W budynku przywitała nas mama naszej koleżanki Oli, dzięki której mieliśmy możliwość zobaczenia sali rozpraw i spotkania z panią sędzią. Na sali sądowej zasiedliśmy w ławach i wysłuchaliśmy co o swojej pracy mówiła pani sędzia. foto

Festyn szkolny za nami
Image: Festyn szkolny za nami

W dniu 3 czerwca na terenie boiska szkolnego odbył się tradycyjny festyn szkolny. Jak zawsze zgromadził on rzesze dzieci, młodzieży i dorosłych, którzy przy dźwiękach radosnej muzyki i twórczości uczniów wspaniale spędzili sobotnie popołudnie. foto