Archiwum rok 2016/2017

6b po wizycie w Trójmieście.

Categories: | Author: Admin SP | Posted: 2017-06-20 | Views: 651

W dniach 12-14 czerwca klasa VIB udała się na wycieczkę do Trójmiasta. Kiedy dotarliśmy do Gdańska, zaczęliśmy zwiedzać Westerplatte. Pani przewodnik opowiadała różne ciekawe historie związane z tym miejscem. Niestety, w trakcie podziwiania Wyspy Portowej, gdzie znajduje się ten półwysep, rozpętała się straszna wichura oraz zaczęło padać. foto

Warunki atmosferyczne uniemożliwiły nam zwiedzanie Westerplatte, więc autokarem pojechaliśmy do Europejskiego Centrum Solidarności, gdzie swoje biura ma były prezydent Rzeczpospolitej, Lech Wałęsa. Windą wjechaliśmy na szóste piętro, gdzie na tarasie widokowym mogliśmy podziwiać piękną panoramę Gdańska. Na gdańskim rynku dotarliśmy na szczyt wieży Bazyliki Mariackiej. Wieża miała ponad czterysta stopni oraz osiemdziesiąt dwa metry wysokości. Kiedy udaliśmy się pod gdańskiego żurawia, nasza pani przewodnik opowiedziała nam ciekawą historię jego powstania. Po obejrzeniu słynnej Panienki z Okienka oraz podziwianiu Fontanny Neptuna, udaliśmy się na nocleg w Stegnie.
Następnego dnia wszyscy oczekiwali rejsu statkiem do Sopotu, który odbył się po zwiedzaniu zacumowanego  w porcie Daru Pomorza. W Sopocie przeszliśmy się po najdłuższym molo nad Morzem Bałtyckim. Mogliśmy później zachwycać się architekturą Krzywego Domku. Ku uciesze wszystkich kolejką podziwialiśmy zwierzęta w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym w Gdańsku. Największym zainteresowaniem cieszyły się kapibary, foki, lamy, alpaki oraz sowy. Będąc tak blisko Oliwy, nie moglibyśmy nie zwiedzić tej pięknej Katedry Oliwskiej, gdzie występują organy, które są słynne na całym świecie. Tamtejszy instrument składa się z ponad siedmiuset piszczałek.
W ostatnim dniu wycieczki spędzaliśmy miło czas w Aquaparku, gdzie można było oglądać piętnaście rekinów czarnopłetwych. Ośrodek miał bardzo dużo atrakcji. Po udanym szaleństwie wodnym, udaliśmy się do gdyńskiego centrum nauki ,,Experyment”. W centrum nauki, m.in. mogliśmy sprawdzić ile decybeli mają nasze krzyki oraz co człowiek odczuwa podczas trzęsienia ziemi. Wycieczka była bardzo udana oraz sprawiła nam wiele radości. Dziękujemy wychowawcom – Pani Sylwii Maleszce oraz Pani Marzenie Bendkowskiej za opiekę.