PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2007/2008

 

OPRACOWANY  WRAZ Z UCZNIAMI  PRZEZ  BOGNĘ  SZYMANEK

 i  BEATĘ  SZCZEŚNIAK

                                                                                                                      

MIESIĄC

ZADANIA

Sposób dokumentowania

wrzesień

1. Opracowanie planu pracy.

2. Przeprowadzenie akcji Sprzątanie Świata.

3. Pomoc w przeprowadzeniu dyskoteki (tek) z okazji Dnia Chłopca.

4. Wznowienie gazetki ściennej na korytarzu.

5. Przygotowanie list solenizantów.

 plan pracy

sprawozdanie

spis zabaw, wyszczególnienie odpowiedzialnych za ich przeprowadzenie

dokumentacja fotograficzna

październik

1. Obchody Dnia Edukacji Narodowej tzw. Gala Oskarowa, złożenie życzeń nauczycielom i innym pracownikom szkoły – przeprowadzenie typowania, głosowania, wykonanie zdjęć nauczycieli, prezentacji, przygotowanie programu artystycznego, przygotowanie wystroju sali teatralnej, zakup ”Oskarów” z funduszy pozyskanych z kiermaszu podręczników.

2. Przeprowadzenie akcji charytatywnej: Fundacji „Pomóż i Ty”

3. Zorganizowanie na terenie szkoły i przeprowadzenie akcji „ Góra grosza”

4. Zorganizowanie dyżurów uczniowskich na klatkach schodowych i na piętrze klas I –III.

5. Reaktywowanie akcji ekologicznych w szkole, ich nadzorowanie.

6. Zorganizowanie akcji porządkowania zapomnianych grobów przed dn 1 listopada.

7. Zorganizowanie konkursu na najpiękniejszą klasopracownię – konkurs całoroczny , punktowany raz w miesiącu – nagrody z funduszy SU; nagrody rzeczowe od sponsorów.

8. Przygotowanie okolicznościowej gazetki ściennej z okazji Dnia Papieskiego. Konkurs na wiersz na temat solidarności, życzliwości, uprzejmości – prezentacja najciekawszych wierszy na słówku.

dokumentacja fotograficzna, scenariusz uroczystości

sprawozdanie

 

 

 

sprawozdanie

 

regulamin dyżurów

 

regulamin

sprawozdanie

sprawozdanie

 

sprawozdanie

 

sprawozdanie

regulamin konkursu , karta oceny

 

dokumentacja fotograficzna

 

listopad

1. Pomoc wychowawcom w zorganizowaniu dyskoteki andrzejkowej dla uczniów klas IV – VI . Prowadzenie zabaw andrzejkowych i dedykacji.

3. Opracowanie materiałów dla klas i wychowawców na andrzejkową lekcję wychowawczą.

4. Udział pocztu sztandarowego w miejskich obchodach Święta Niepodległości.

5. Zbiórka materiałów papierniczych i innych – wspomożenie świetlic szkolnych.

6. Zbiórka środków czystościowych na rzecz podopiecznych Caritasu.

spis zabaw , wyszczególnienie odpowiedzialnych za ich przeprowadzenie.

przygotowane materiały

sprawozdanie

 

sprawozdanie

 

sprawozdanie

grudzień

1. Wykonanie kartek świątecznych (upominków) dla nauczycieli i innych pracowników szkoły, złożenie życzeń świątecznych.

2. Przygotowanie upominków i życzeń dla księży spowiedników.

2. Przygotowanie materiałów na bożonarodzeniowe spotkanie klasy z wychowawcą.

3. Zorganizowanie konkursu na najładniejszy świąteczno – zimowy wystrój sal.

4. Przekonanie klas do zakupu „żywych drzewek bożonarodzeniowych – ukorzenionych” – przechowanie ich do wiosny na balkonie klasopracowni przyrodniczej, wiosną posadzenie ich na boisku szkolnym i przed budynkiem szkoły.

5. Przygotowanie we współpracy z „Małym SU” Jasełek dla mieszkańców domu starców, księży emerytów, dzieci przebywających w szpitalu.

6. Przeprowadzenie sprzedaży biletów na koncert : „ Ostrowianie dzieciom specjalnej troski”

dokumentacja fotograficzna

 

 

 

przygotowane materiały

regulamin, karta oceny, sprawozdanie.

sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna

 

 

scenariusz

 

 

sprawozdanie

styczeń

1.Podsumowanie na półrocze roku szkolnego 2006/2007 akcji zbierania baterii.

2. Przeprowadzenie zbiórki karmy dla zwierząt ze schroniska.

3. Organizacja Białej Szkoły.

sprawozdanie

 

sprawozdanie

 

sprawozdanie

luty

1. Pomoc wychowawcom klas w zorganizowaniu zabawy karnawałowej dla uczniów klas IV – VI . Przeprowadzenie konkursu na najpiękniejszy strój.

2. Przygotowanie słówka – wskazanie na wartość przyjaźni, poczta walentynkowa, konkurs na najpiękniejsze walentynkowe drzwi; 1,5 h w ciągu dnia wolnej od zajęć lekcyjnych na poziomach klas – podanie propozycji rezygnacji ze stroju szkolnego na rzecz czerwonych strojów – konkurs na strój dla dziewczyny i chłopaka (para), prezentacja strojów z komentarzem, głosowanie na najbardziej walentynkową parę, konkurs savoir vivre o tytuł damy i dżentelmena odpowiednio klas IV, V, VI – każda klasa typuje do konkursu jedną dziewczynę i jednego chłopaka – konkurs czysto praktyczny, scenki.

sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna.

sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna

marzec

1.Włączenie się w przygotowanie rekolekcji wielkopostnych.

2. Przygotowanie życzeń świątecznych (upominków) dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły. Zorganizowanie spotkania wielkanocnego SU.

3. Przygotowanie upominków i życzeń dla księży spowiedników.

4. Przygotowanie materiałów na wielkanocne spotkanie wychowawcy z klasą.

5. Zbiórka środków czystościowych na rzecz podopiecznych Caritasu.

6. Konkurs na najładniejszy świąteczno – wiosenny wystrój klas.

7. Organizacja pierwszego dnia wiosny – dzień wolny od zajęć szkolnych, koncepcja dnia z roku szkolnego 2005/2006, zajęcia na poziomie klas – 1. Omnibus – VIII edycja, 2. zajęcia artystyczne (plastyczne, techniczne, muzyczne),3.podsumowanie konkursów realizowanych w ramach projektu ”Solidarność, życzliwość, uprzejmość” 4. rezygnacja ze stroju szkolnego na rzecz zielonych ubrań, wybór „najbardziej zielonego”, wiosenny strój dla dziewczyny i chłopaka – prezentacja strojów z komentarzem, wspólne podsumowanie dnia – ogłoszenie zwycięzców, rozdanie dyplomów i nagród.

8. Czynne włączenie się w prezentację szkoły na Targach Edukacyjnych (zorganizowanie dyżuru uczniów SP). Przygotowanie Drzwi Otwartych Szkoły – przygotowanie uczniów oprowadzających gości po szkole, przygotowanie banku pomysłów – czym można zaskoczyć gości w poszczególnych klasopracowniach, zorganizowanie na małej sali gimnastycznej „placu zabaw” dla małych dzieci towarzyszących w zwiedzaniu szkoły potencjalnym przyszłym uczniom i ich rodzicom.

sprawozdanie

 

sprawozdanie, scenariusz

 

 

przygotowane materiały

sprawozdanie

regulamin, karta oceny, sprawozdanie

sprawozdanie, dokładny scenariusz dnia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sprawozdanie

 

kwiecień

1. Przygotowanie życzeń świątecznych (upominków) dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły .

2. Przygotowanie materiałów na wielkanocne spotkanie wychowawcy z klasą.

3. Konkurs na najładniejszy świąteczno – wiosenny wystrój klas.

4. Organizacja Dnia Ziemi. Uporządkowanie terenu wokół szkoły. Dzień wolny od zajęć szkolnych, 3,4 godz na Piaskach Szczygliczce, ognisko, m.in. konkurs ekologiczny, zmagania sportowe, podchody, dla chętnych rajd pieszy, rowerowy.

sprawozdanie, scenariusz

 

przygotowane materiały

regulamin, karta oceny, sprawozdanie

sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna, dokładny scenariusz dnia

 

maj

1. Jednorazowa zbiórka w szkole zbieranych przez cały rok materiałów nadających się do recyklingu.(makulatura, puszki aluminiowe, nakrętki plastikowe).

2. Podsumowanie akcji ekologicznych.

3. Włączenie się w obchody święta miasta.

sprawozdanie

 

 

 

sprawozdanie

sprawozdanie

czerwiec

1. Pomoc w organizacji festynu szkolnego, dnia patrona.

2. Zabawa :„Rozpoznaj swojego nauczyciela na podstawie tego co napisał o sobie”.

3. Wybory nowego SU na rok szkolny 2007/2008. (zgłaszanie kandydatów, akcje przedwyborcze, wybory).

4. Zorganizowanie i prowadzenie kiermaszu starych podręczników.

5. Przygotowanie upominków i życzeń dla uczniów klas VI.

6. Imieniny s Dyrektor – przygotowanie publikacji – „Działalność SU w Publicznej Szkole Podstawowej Sióstr Salezjanek w roku szkolnym 2007/2008”.

sprawozdanie

 

sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna

sprawozdanie

 

sprawozdanie

 

sprawozdanie

 

przygotowana publikacja

Cały rok

Przekazywanie materiałów do gazetki szkolnej i na stronę internetową szkoły.

Przeprowadzanie na terenie szkoły akcji charytatywnych . (według potrzeb)

Pamięć o życzeniach imieninowych dla nauczycieli i innych pracowników szkoły.

Przyznawanie nagrody „cichego bohatera” – w krótkim czasie po zdarzeniu. Z pisemnym wnioskiem z uzasadnieniem mogą wystąpić do SU uczniowie, wychowawca, nauczyciele, dyrektor szkoły.

Wystawianie pocztu sztandarowego z okazji świąt państwowych i szkolnych(zgodnie z opracowanym ceremoniałem)

sprawozdanie

 

 

 














 

Zaloguj,