|
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2007/2008
OPRACOWANY WRAZ Z UCZNIAMI PRZEZ BOGNĘ SZYMANEK
i BEATĘ SZCZEŚNIAK
MIESIĄC |
ZADANIA |
Sposób dokumentowania |
wrzesień |
1. Opracowanie planu pracy.
2. Przeprowadzenie akcji Sprzątanie Świata.
3. Pomoc w przeprowadzeniu dyskoteki (tek) z okazji Dnia Chłopca.
4. Wznowienie gazetki ściennej na korytarzu.
5. Przygotowanie list solenizantów. |
plan pracy
sprawozdanie
spis zabaw, wyszczególnienie odpowiedzialnych za ich przeprowadzenie
dokumentacja fotograficzna |
październik |
1. Obchody Dnia Edukacji Narodowej tzw. Gala Oskarowa, złożenie życzeń nauczycielom i innym pracownikom szkoły – przeprowadzenie typowania, głosowania, wykonanie zdjęć nauczycieli, prezentacji, przygotowanie programu artystycznego, przygotowanie wystroju sali teatralnej, zakup ”Oskarów” z funduszy pozyskanych z kiermaszu podręczników.
2. Przeprowadzenie akcji charytatywnej: Fundacji „Pomóż i Ty”
3. Zorganizowanie na terenie szkoły i przeprowadzenie akcji „ Góra grosza”
4. Zorganizowanie dyżurów uczniowskich na klatkach schodowych i na piętrze klas I –III.
5. Reaktywowanie akcji ekologicznych w szkole, ich nadzorowanie.
6. Zorganizowanie akcji porządkowania zapomnianych grobów przed dn 1 listopada.
7. Zorganizowanie konkursu na najpiękniejszą klasopracownię – konkurs całoroczny , punktowany raz w miesiącu – nagrody z funduszy SU; nagrody rzeczowe od sponsorów.
8. Przygotowanie okolicznościowej gazetki ściennej z okazji Dnia Papieskiego. Konkurs na wiersz na temat solidarności, życzliwości, uprzejmości – prezentacja najciekawszych wierszy na słówku. |
dokumentacja fotograficzna, scenariusz uroczystości
sprawozdanie
sprawozdanie
regulamin dyżurów
regulamin
sprawozdanie
sprawozdanie
sprawozdanie
sprawozdanie
regulamin konkursu , karta oceny
dokumentacja fotograficzna
|
listopad |
1. Pomoc wychowawcom w zorganizowaniu dyskoteki andrzejkowej dla uczniów klas IV – VI . Prowadzenie zabaw andrzejkowych i dedykacji.
3. Opracowanie materiałów dla klas i wychowawców na andrzejkową lekcję wychowawczą.
4. Udział pocztu sztandarowego w miejskich obchodach Święta Niepodległości.
5. Zbiórka materiałów papierniczych i innych – wspomożenie świetlic szkolnych.
6. Zbiórka środków czystościowych na rzecz podopiecznych Caritasu. |
spis zabaw , wyszczególnienie odpowiedzialnych za ich przeprowadzenie.
przygotowane materiały
sprawozdanie
sprawozdanie
sprawozdanie |
grudzień |
1. Wykonanie kartek świątecznych (upominków) dla nauczycieli i innych pracowników szkoły, złożenie życzeń świątecznych.
2. Przygotowanie upominków i życzeń dla księży spowiedników.
2. Przygotowanie materiałów na bożonarodzeniowe spotkanie klasy z wychowawcą.
3. Zorganizowanie konkursu na najładniejszy świąteczno – zimowy wystrój sal.
4. Przekonanie klas do zakupu „żywych drzewek bożonarodzeniowych – ukorzenionych” – przechowanie ich do wiosny na balkonie klasopracowni przyrodniczej, wiosną posadzenie ich na boisku szkolnym i przed budynkiem szkoły.
5. Przygotowanie we współpracy z „Małym SU” Jasełek dla mieszkańców domu starców, księży emerytów, dzieci przebywających w szpitalu.
6. Przeprowadzenie sprzedaży biletów na koncert : „ Ostrowianie dzieciom specjalnej troski” |
dokumentacja fotograficzna
przygotowane materiały
regulamin, karta oceny, sprawozdanie.
sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna
scenariusz
sprawozdanie |
styczeń |
1.Podsumowanie na półrocze roku szkolnego 2006/2007 akcji zbierania baterii.
2. Przeprowadzenie zbiórki karmy dla zwierząt ze schroniska.
3. Organizacja Białej Szkoły. |
sprawozdanie
sprawozdanie
sprawozdanie |
luty |
1. Pomoc wychowawcom klas w zorganizowaniu zabawy karnawałowej dla uczniów klas IV – VI . Przeprowadzenie konkursu na najpiękniejszy strój.
2. Przygotowanie słówka – wskazanie na wartość przyjaźni, poczta walentynkowa, konkurs na najpiękniejsze walentynkowe drzwi; 1,5 h w ciągu dnia wolnej od zajęć lekcyjnych na poziomach klas – podanie propozycji rezygnacji ze stroju szkolnego na rzecz czerwonych strojów – konkurs na strój dla dziewczyny i chłopaka (para), prezentacja strojów z komentarzem, głosowanie na najbardziej walentynkową parę, konkurs savoir vivre o tytuł damy i dżentelmena odpowiednio klas IV, V, VI – każda klasa typuje do konkursu jedną dziewczynę i jednego chłopaka – konkurs czysto praktyczny, scenki. |
sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna.
sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna |
marzec |
1.Włączenie się w przygotowanie rekolekcji wielkopostnych.
2. Przygotowanie życzeń świątecznych (upominków) dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły. Zorganizowanie spotkania wielkanocnego SU.
3. Przygotowanie upominków i życzeń dla księży spowiedników.
4. Przygotowanie materiałów na wielkanocne spotkanie wychowawcy z klasą.
5. Zbiórka środków czystościowych na rzecz podopiecznych Caritasu.
6. Konkurs na najładniejszy świąteczno – wiosenny wystrój klas.
7. Organizacja pierwszego dnia wiosny – dzień wolny od zajęć szkolnych, koncepcja dnia z roku szkolnego 2005/2006, zajęcia na poziomie klas – 1. Omnibus – VIII edycja, 2. zajęcia artystyczne (plastyczne, techniczne, muzyczne),3.podsumowanie konkursów realizowanych w ramach projektu ”Solidarność, życzliwość, uprzejmość” 4. rezygnacja ze stroju szkolnego na rzecz zielonych ubrań, wybór „najbardziej zielonego”, wiosenny strój dla dziewczyny i chłopaka – prezentacja strojów z komentarzem, wspólne podsumowanie dnia – ogłoszenie zwycięzców, rozdanie dyplomów i nagród.
8. Czynne włączenie się w prezentację szkoły na Targach Edukacyjnych (zorganizowanie dyżuru uczniów SP). Przygotowanie Drzwi Otwartych Szkoły – przygotowanie uczniów oprowadzających gości po szkole, przygotowanie banku pomysłów – czym można zaskoczyć gości w poszczególnych klasopracowniach, zorganizowanie na małej sali gimnastycznej „placu zabaw” dla małych dzieci towarzyszących w zwiedzaniu szkoły potencjalnym przyszłym uczniom i ich rodzicom. |
sprawozdanie
sprawozdanie, scenariusz
przygotowane materiały
sprawozdanie
regulamin, karta oceny, sprawozdanie
sprawozdanie, dokładny scenariusz dnia
sprawozdanie
|
kwiecień |
1. Przygotowanie życzeń świątecznych (upominków) dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły .
2. Przygotowanie materiałów na wielkanocne spotkanie wychowawcy z klasą.
3. Konkurs na najładniejszy świąteczno – wiosenny wystrój klas.
4. Organizacja Dnia Ziemi. Uporządkowanie terenu wokół szkoły. Dzień wolny od zajęć szkolnych, 3,4 godz na Piaskach Szczygliczce, ognisko, m.in. konkurs ekologiczny, zmagania sportowe, podchody, dla chętnych rajd pieszy, rowerowy. |
sprawozdanie, scenariusz
przygotowane materiały
regulamin, karta oceny, sprawozdanie
sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna, dokładny scenariusz dnia
|
maj |
1. Jednorazowa zbiórka w szkole zbieranych przez cały rok materiałów nadających się do recyklingu.(makulatura, puszki aluminiowe, nakrętki plastikowe).
2. Podsumowanie akcji ekologicznych.
3. Włączenie się w obchody święta miasta. |
sprawozdanie
sprawozdanie
sprawozdanie |
czerwiec |
1. Pomoc w organizacji festynu szkolnego, dnia patrona.
2. Zabawa :„Rozpoznaj swojego nauczyciela na podstawie tego co napisał o sobie”.
3. Wybory nowego SU na rok szkolny 2007/2008. (zgłaszanie kandydatów, akcje przedwyborcze, wybory).
4. Zorganizowanie i prowadzenie kiermaszu starych podręczników.
5. Przygotowanie upominków i życzeń dla uczniów klas VI.
6. Imieniny s Dyrektor – przygotowanie publikacji – „Działalność SU w Publicznej Szkole Podstawowej Sióstr Salezjanek w roku szkolnym 2007/2008”. |
sprawozdanie
sprawozdanie, dokumentacja fotograficzna
sprawozdanie
sprawozdanie
sprawozdanie
przygotowana publikacja |
Cały rok |
Przekazywanie materiałów do gazetki szkolnej i na stronę internetową szkoły.
Przeprowadzanie na terenie szkoły akcji charytatywnych . (według potrzeb)
Pamięć o życzeniach imieninowych dla nauczycieli i innych pracowników szkoły.
Przyznawanie nagrody „cichego bohatera” – w krótkim czasie po zdarzeniu. Z pisemnym wnioskiem z uzasadnieniem mogą wystąpić do SU uczniowie, wychowawca, nauczyciele, dyrektor szkoły.
Wystawianie pocztu sztandarowego z okazji świąt państwowych i szkolnych(zgodnie z opracowanym ceremoniałem) |
sprawozdanie
|
|
|
|
|