Zadanie – klasa 3 gimnazjum


Praca zaliczeniowa – opracowanie danych statystycznych.

EXCEL
1.    Opracowanie tabeli danych statystycznych.
2.    Stworzenie wykresu na podstawie danych w tabeli.
3.    Dopasowanie i sformatowanie wykresu.


WORD
1.    Wstawienie strony głównej:
- Tytuł pracy
- Imie i Nazwisko
- Klasa
- (dodatkowo: krótki opis, grafika, data)
2. Nagłówek – (tytuł pracy)
3. Stopka – (Imię i Nazwisko oraz numer strony)
4. Wstęp.
5. Wykres i jego opis:
- (opis fizyczny wykresu – co przedstawia oś pionowa i pozioma, i faktyczny – jakie zawiera dane, czym się różnią, spadek, wzrost, liczby, procenty itp.)
6. Opracowanie merytoryczne na podstawie danych wynikających z wykresu:
a). Jak jest?
b) Jak być powinno?
c) Dlaczego nie jest tak, jak być powinno?
d) Zalecenia, wnioski.
7. Koniecznie podać źródła lub przypisy.


Termin 20 grudnia 2013r. (opcjonalnie do 3 stycznia 2014r.) – Prace oddajemy wydrukowaną i oprawioną lub zszytą i umieszczamy w tzw. koszulce.
POWODZENIA




 

 

Film – jak go zrobić?

Planowanie
1. Skąd pomysł na film?
Pomysł na film powstał po dyskusji na jednej z lekcji informatyki. Uczniowie zadawali pytania o wykorzystanie programu Windows Movie Maker i innych. Jednym z pytań było: jak wykorzystać ten program do łączenia filmów z internetowych stron typu „YouTube” i czy możliwe jest stworzenie teledysku w tym programie. W ten sposób wyodrębnił się pomysł na przygotowanie projektu pod tytułem „Być jak Andrzej Wajda”.
2. Kto realizuje pomysł?
Pomysł realizują wszystkie klasy trzecie gimnazjum.
3. Jakie są cele projektu i kto je ustalał?
Cel projektu –Jak wykorzystać programu Windows Movie Maker do zrobienia filmu na wybrany temat.
Cel ustalił nauczyciel i uczniowie klas trzecich.
4. W jaki sposób powołano uczniowskie zespoły projektowe
Uczniowie samodzielnie podzielą się na grupy według zainteresowań i wybiorą lidera grupy odpowiedzialnego za konsultacje z nauczycielem.
5. W jaki sposób ustalono zasady współpracy w grupie (jakie to zasady)
I. Zasady pracy ustalono na pierwszym spotkaniu na kółku informatycznym.
   1.  Czas trwania projektu od 28 lutego 2014 do 14 maja 2014r.
   2.  Plan realizacji etapów projektu.
PLAN REALIZACJI POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW PROJEKTU
L.p.
Zadania etapowe
Termin wykonania
Uwagi
1
Wprowadzenie uczniów w zagadnienia związane z projektem (instrukcja do projektu, zasady prezentacji i oceniania)
Opracowanie planu pracy związanego z projektem - podział na grupy, wybór liderów, przydział obowiązków
28.02.2014r.
 
2
Poszukiwanie źródeł informacji, omówienie budowy filmu, tworzenie scenariusza, rozmowy indywidualne.
21.03.2014r.
 
3
Prezentacja części zadań i omówienie błędów.
28.03.2014r.
 
4
Praca związana z przygotowaniem filmu
Kwiecień
2014r.


 
5
Praca związana z przygotowaniem filmu
 
 
6
Ocena pracy uczniów w realizacji projektu i podsumowanie doświadczeń zdobytych w trakcie pracy nad projektem i prezentacja wyników poszczególnych grup.
Maj
2014
 
7
Wystawa – projekcja filmów

Maj/Czerwiec
2014
 
 II.  Regulamin prezentacji
 1.  Film musi przybierać formę teledysku, zwiastuna, reklamy, krótkiego opowiadania,
Inne – (reportaż, dokument, kampania społeczna, animacja, …)
2. Każdy zespół (lub indywidualnie uczeń) ma dziesięć minut na prezentację.
3. Oprócz prezentacji filmu każda grupa powinna opowiedzieć o sposobie pracy nad projektem (podział zadań w grupie, źródła informacji, współdziałanie, i samoocena).
 III.  Zasady i formy oceniania wykonania projektu
  1.   Oceniane bieżące podczas konsultacji z nauczycielem
        a.   omówienie osiągniętych efektów,
        b.   ukierunkowanie na dalszej pracy,
        c.   samoocena pracy przez poszczególnych uczniów,
        d.   ocena współpracy w grupie przez jej członków i nauczyciela.
  2.  Ocena realizacji projektu dokonana została
IV.   W dniu prezentacji.
3.     Każdy uczeń będzie oceniany indywidualnie według następującej zasady (oceny w skali 1-6)
 -   50% oceny końcowej stanowi ocena wystawiona przez nauczyciela
 -   30% oceny końcowej stanowi średnia ocen wystawionych przez członków grupy
-   20% oceny końcowej stanowi ocena wystawiona przez samego ucznia
   IV.  Podsumowanie pracy uczniów 
Pamiętaj o estetyce pracy – powodzenia.

 
 

Zadajesz sobie pytanie, co zrobić, aby obok przedmiotu Informatyka na Twoim świadectwie pojawiła się ocena celująca. Nic prostszego! Wystarczy przestrzegać Netykiety, solidnie popracować na lekcji, wystrzegać się minimalizmu, a dodatkowo wziąć udział w jednym z wielu konkursów proponowanych przez nauczyciela przedmiotu. O konkursach czytaj więcej…


 


 

Pobierz zadanie - WORD - klasa 1

Pobierz

Zadanie Word 2 - klasa 1 - pobierz

 Zadanie Excel klasa 6 - pobierz

Zadanie - Excel - pobierz

Zadanie - Excel - klasa 2 - pobierz

Zadanie - Excel - klasa 3 - pobierz

Zadanie tekstowe - Excel - klasa 3 - pobierz


 

 

Firma TIRCAR posiada 5 samochodów

1 tir - 300 000

2 tir - 500 000

3 tir - 1 000 000

4 tir - 700 000

5 tir - 2 000 000 km

Firma kupuje paliwo po 4,36 zł

Stawka dla kierowcy za 1 km wynosi - 0,35 zł

Samochód spala 20l paliwa na 100 km

Oblicz ile firma wydała na paliwo i ile na kierowców

ile firma zatrudnia kierowców skoro limit na jednego wynosi 55 000 km

ile wynósł zysk firmy skoro bierze ona 5,5 zł za 1 km

Oblicz podatek od zysku 22%

 

 

 

Zadanie 1

Jacek chce kupić 2 litry soku owocowego. Ma do wyboru sok w opakowaniach o pojemności 0,4 litra w cenie 2,10 zł. za jeden kartonik lub w opakowaniach o pojemności 1 litra w cenie 4,20 za litr. Oblicz, w którym rodzaju opakowania zakup będzie tańszy.

 

Zadanie 7
Czterech uczniów zebrało razem swoje oszczędności. Razem mieli 124 zł.
Tomek do wspólnej kasy dał 18 zł. Janek 32zł Jacek dał dwa razy tyle co Tomek, a resztę dała Marta.
Oblicz ile dała Marta, a ile Jacek.
Utwórz wykres przedstawiający udziały poszczególnych uczniow we wspólnej kasie.