Film – jak go zrobić?
Planowanie
1. Skąd pomysł na film?
Pomysł na film powstał po dyskusji na jednej z lekcji informatyki. Uczniowie zadawali pytania o wykorzystanie programu Windows Movie Maker i innych. Jednym z pytań było: jak wykorzystać ten program do łączenia filmów z internetowych stron typu „YouTube” i czy możliwe jest stworzenie teledysku w tym programie. W ten sposób wyodrębnił się pomysł na przygotowanie projektu pod tytułem „Być jak Andrzej Wajda”.
2. Kto realizuje pomysł?
Pomysł realizują wszystkie klasy trzecie gimnazjum.
3. Jakie są cele projektu i kto je ustalał?
Cel projektu –Jak wykorzystać programu Windows Movie Maker do zrobienia filmu na wybrany temat.
Cel ustalił nauczyciel i uczniowie klas trzecich.
4. W jaki sposób powołano uczniowskie zespoły projektowe
Uczniowie samodzielnie podzielą się na grupy według zainteresowań i wybiorą lidera grupy odpowiedzialnego za konsultacje z nauczycielem.
5. W jaki sposób ustalono zasady współpracy w grupie (jakie to zasady)
I. Zasady pracy ustalono na pierwszym spotkaniu na kółku informatycznym.
1. Czas trwania projektu od 28 lutego 2014 do 14 maja 2014r.
2. Plan realizacji etapów projektu.
PLAN REALIZACJI POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW PROJEKTU
L.p.
|
Zadania etapowe
|
Termin wykonania
|
Uwagi
|
1
|
Wprowadzenie uczniów w zagadnienia związane z projektem (instrukcja do projektu, zasady prezentacji i oceniania)
Opracowanie planu pracy związanego z projektem - podział na grupy, wybór liderów, przydział obowiązków
|
28.02.2014r.
|
|
2
|
Poszukiwanie źródeł informacji, omówienie budowy filmu, tworzenie scenariusza, rozmowy indywidualne.
|
21.03.2014r.
|
|
3
|
Prezentacja części zadań i omówienie błędów.
|
28.03.2014r.
|
|
4
|
Praca związana z przygotowaniem filmu
|
Kwiecień
2014r.
|
|
5
|
Praca związana z przygotowaniem filmu
|
|
|
6
|
Ocena pracy uczniów w realizacji projektu i podsumowanie doświadczeń zdobytych w trakcie pracy nad projektem i prezentacja wyników poszczególnych grup.
|
Maj
2014
|
|
7
|
Wystawa – projekcja filmów
|
|
II. Regulamin prezentacji
1. Film musi przybierać formę teledysku, zwiastuna, reklamy, krótkiego opowiadania,
Inne – (reportaż, dokument, kampania społeczna, animacja, …)
2. Każdy zespół (lub indywidualnie uczeń) ma dziesięć minut na prezentację.
3. Oprócz prezentacji filmu każda grupa powinna opowiedzieć o sposobie pracy nad projektem (podział zadań w grupie, źródła informacji, współdziałanie, i samoocena).
III. Zasady i formy oceniania wykonania projektu
1. Oceniane bieżące podczas konsultacji z nauczycielem
a. omówienie osiągniętych efektów,
b. ukierunkowanie na dalszej pracy,
c. samoocena pracy przez poszczególnych uczniów,
d. ocena współpracy w grupie przez jej członków i nauczyciela.
2. Ocena realizacji projektu dokonana została
IV. W dniu prezentacji.
3. Każdy uczeń będzie oceniany indywidualnie według następującej zasady (oceny w skali 1-6)
- 50% oceny końcowej stanowi ocena wystawiona przez nauczyciela
- 30% oceny końcowej stanowi średnia ocen wystawionych przez członków grupy
- 20% oceny końcowej stanowi ocena wystawiona przez samego ucznia
IV. Podsumowanie pracy uczniów
Pamiętaj o estetyce pracy – powodzenia.