3 maj
Image: 3 maj

Dnia 3 maja 2015 przedstawiciele Gimnazjum Sióstr Salezjanek wraz z pocztem sztandarowym uczestniczyli w uroczystej mszy św. w ostrowskiej konkatedrze. Mszę świętą za Ojczyznę sprawowało 4 kapłanów pod przewodnictwem Ks. Infułata Tadeusza Szmyta. Wzięli w niej udział parlamentarzyści i samorządowcy oraz przedstawiciele wielu organizacji społecznych. Podczas mszy  kazanie wygłosił Ks.Prałat Tomasz Ilski, który m.in. powiedział, że "od Maryi powinniśmy się uczyć, jak być Człowiekiem". Później nastąpiło przejście pod pomnik Ks.Kard.Mieczysława Halki-Ledóchowskiego. Tam okolicznościowe przemówienie wygłosił Przewodniczący Rady Miejskiej. Całość uświetnił udział Męskiego Chóru "Echo" oraz Ostrowskiej Orkiestry Koncertowej, która na zakończenie odegrała rotę. Młodzieży towarzyszyły pani Katarzyna Urbaniak i Gabriela Wardeńska.
Gabriela Wardeńska

Zobacz foto ...

Wycieczka Londyn - Paryż cz 4.
Image: Wycieczka Londyn - Paryż cz 4.

29 kwietnia 2015
Ostatni dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od wizyty na wieży Eiffla. Usłyszeliśmy wiele ciekawostek na jej temat, m.in. że była najwyższą konstrukcją na świecie do 1930; podczas silnego wiatru konstrukcja może przechylać się na boki nawet do 7cm; podczas upałów wysokość wieży zwiększa się od kilku do 18 cm; średnio co 7 lat konserwatorzy na nowo malują wieżę zużywając ponad 50 ton farby a do tej pory taki zabieg miał miejsce 17 razy,… Ze szczytu wieży rozpościera się zapierający dech w piersiach panoramiczny widok na miasto. Kolejnym punktem zwiedzania był Łuk Tryumfalny. Został zbudowany dla uczczenia tych, którzy walczyli i polegli za Francję w czasie wojen rewolucji francuskiej i wojen napoleońskich. Stamtąd przeszliśmy Polami Elizejskimi aż do Placu Zgody.
Zobacz foto ...

Uroczysta akademia z okazji Święta Konstytucji 3 maja
Image: Uroczysta akademia z okazji Święta Konstytucji 3 maja

30 kwietnia odbyła się w naszej szkole uroczysta akademia, z okazji Święta Konstytucji 3 maja.

Święto Konstytucji zostało ustanowione na pamiątkę wielkiego wydarzenia z końca XVIII w.  3 maja 1791r. Sejm Rzeczypospolitej uchwalił drugą na świecie, a pierwszą w Europie ustawę regulującą organizacje władzy państwowej, prawa i obowiązki obywateli.

Akademię przygotowali uczniowie klasy I LO, którzy przypomnieli nam kulisy w jakich doszło do uchwalenia konstytucji i przedstawili najważniejsze artykuły, które zmieniały nasze państwo w nowoczesną europejską monarchię konstytucyjną. Akademia została wzbogacona pieśniami patriotycznymi nawiązującymi do czasów jej powołania.

Czytaj więcej...

Wycieczka Londyn - Paryż cz 3.
Image: Wycieczka Londyn - Paryż cz 3.

Paris, Paris… miasto duchowych uniesień! Poranek spędziliśmy na spacerze po cmentarzu Pere-Lachaise odwiedzając Jimma M., Edith P. i Frederika M. W sercu wyspy Cite natrafiliśmy na perłę gotyku promienistego – Sainte-Chapelle i oczywiście katedry Notre Dame, której nie mogło zabraknąć na trasie naszej wycieczki. Zostaliśmy rozbrojeni, co pozwoliło nam cieszyć oczy witrażami, rzeźbami i rozetami owej katedry. Odsapnąć mogliśmy dopiero w Dzielnicy Łacińskiej, spełniając się w czasie zakupów. Kolejnym punktem naszej wyprawy była wizyta w Pałacu Inwalidów oraz zwiedzanie Mauzoleum Napoleona. Pierwszy dzień zwiedzania Paryża zakończyliśmy wizytą na Montmartre - dzielnicy artystów kabaretu Moulin Rouge. Zobacz foto ...

Wycieczka Londyn - Paryż cz 2.
Image: Wycieczka Londyn - Paryż cz 2.

Kolejny dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Historii Naturalnej. Mieliśmy okazję podziwiać wyjątkowe na skalę światową eksponaty związane z archeologią, paleontologia i botaniką. Następnie pod wodza Andrew (nasz P.I.L.O.T.) pomaszerowaliśmy w kierunku centrum robiąc sobie sweet focie przed Big Benem, opactwem Westminster oraz rozciągającą się wzdłuż Tamizy panoramą miasta. Szczęśliwa czterdziestka dwójka doświadczyła dwudziestu minut uniesień na London Eye. Pozostali musieli zadowolić się shoppingiem opanowując pobliskie sklepiki i wykupując cały ich asortyment. Urzeczeni widokiem celebrytów obsesyjnie pstrykaliśmy jedyne w swoim rodzaju oraz wyjątkowe foty. Chwile grozy przeżyliśmy w lochu z seryjnymi mordercami, ukojenie przyniosła nam przejażdżka londyńską taksówką a pełnia relaksu było kino 4D. Podążając tropem naszego piechura-pilota trafiliśmy na Picadilli Circus. Zachwyciła nas mnogość kolorów. A nocą wałęsaliśmy się Chinatown…  Zobacz foto ...

Konkurs literacki
Image: Konkurs literacki

27 kwietnia 2015r. o godz. 12.00 w sali 229 w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek odbyło się rozstrzygnięcie konkursu wraz w uroczystym wręczeniem nagród. W skład komisji konkursowej weszli: przewodniczący ks. Adam Kraska, Magdalena Marcinkiewicz i Agnieszka Klemczak – Porczyńska. Po sprawdzeniu prac konkursowych podjęli następującą decyzję:
I miejsce - Marta Kliber „Życie” z Gimnazjum im. Orła Białego w Korytach
II miejsce - Anita Stępniak „Działanie życia” z Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach.
III miejsce – Joanna Wolińska „Hipotetyczne założenie Apokalipsy” z Gimnazjum Sióstr Salezjanek im. św. Jana Bosko w Ostrowie Wielkopolskim.

Wielki sukces Magdy Grześkowiak

Uczennica klasy II b  gimnazjum wzięła udział w eliminacjach karowych 44. Międzynarodowego Konkursu Pisania Listów. Jej zadaniem było napisanie listu, który dotykał tematu: "Opowiedz nam o świecie, w którym chciałbyś dorastać".
Wielkim zaskoczeniem i radością była dla nas wiadomość, iż w tym konkursie Magda zajęła I miejsce. Gratulujemy!

Wygraliśmy wycieczkę z Rossmannem

W dniach od 1 lutego 2015r. i do 27 kwietnia 2015r. grupa 20 gimnazjalistów z klas pierwszych brała udział w konkursie organizowanym przez firmę Rossmann. W tym czasie nasi uczniowie wykonali 3 zadania konkursowe, które spodobały się internautom i jury konkursu. Pierwsze to zorganizowanie i nakręcenie filmu z akcji Flash Mob, drugie zorganizowanie makiet zdrowej żywności i zaprojektowanie ich opakowań oraz reklamy i trzecie udział w quizie na temat wiedzy o produktach i akcjach Rossamnn.
Nasze gimnazjum zostało laureatem nagrody głównej i w dniach od 27.06.2015 r. do 06.07.2015 r. weźmie udział w wakacjach marzeń – nagroda główna.
Oto nasz film:

Czytaj więcej...

Wycieczka Londyn - Paryż cz 1.
Image: Wycieczka Londyn - Paryż cz 1.

Dnia 25 kwietnia grupa 52 uczniów gimnazjum i liceum Sióstr Salezjanek wyruszyła na wycieczkę Londyn-Paryż. Trasa przejazdu naszego autokaru wyniosła 1450km i biegła przez Niemcy, Belgię, Holandię i Francję. Do brzegu Kanału Lamanche dotarliśmy ok. 4 nad ranem. Do Wielkiej Brytanii przejechaliśmy Euro Tunelem, który przewozi specjalny pociąg 40m pod dnem kanału z prędkością ponad 160 km/h. Około 8.oo rano postawiliśmy nogę na nieodkrytym przez większość z nas lądzie. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od wizyty pod siedzibą monarchów brytyjskich oraz największym na świecie pałacem królewskim -  pałacem Buckingham. Następnie przespacerowaliśmy się St James Park podziwiając mnogość fauny i flory. Odbyliśmy spacer po mieście. Zobaczyliśmy gmach Parlamentu i Big Bena, Opactwo Westministerskie oraz London Eye. Mieliśmy okazję przyjrzeć się przebiegowi 35. londyńskiego maratonu. Wróciliśmy do hotelu bogatsi o niezapomniane widoki i wrażenia. A na dowód tego załączamy półprofesjonalną fotorelację.  Zobacz foto …

Konkurs matematyczny
Image: Konkurs matematyczny

W dniu 27 kwietnia został przeprowadzony konkurs matematyczny "Zadania logiczne". Celem konkursu było zachęcenie młodzieży szkolnej do rozwoju i treningu umysłu. Uczniowie zmagali sie z zagadkami, rebusami i zadaniami logicznymi. Z niecierpliwoscią czekamy na wyniki. Szkolnym koordynatorem konkursu była pani Magdalena Misiak.