WYCIECZKA KLASY 3C.

8-9 czerwca 2016 roku odbyła się wycieczka klasy 3c do Wrocławia. Zwiedziliśmy Mauzoleum Piastów Śląskich, Panoramę Racławicką, Aulę Leopoldyńską w Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, Ogród Botaniczny i Japoński. Wycieczkę zakończyliśmy w parku wodnym. Opiekunami wycieczki były Zofia Szafałowicz i Iwona Śmiechowska.

Akcja - "Daj włos".
Image: Akcja - "Daj włos".

13 czerwca w naszej szkole w sercach wielu dziewcząt  grał Rak’n’Roll. Dwanaście uczennic szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum zdecydowało się ściąć włosy na peruki dla osób po chemioterapii. Inspiracją dla dziewcząt była postawa Dominiki Małeckiej z fundacji Przylądek Nadziei, która sama zmierzając się z chorobą ofiarowała swoje piękne, długie włosy dla innych dzieci walczących z rakiem. Decyzja nie zawsze była łatwa, ale satysfakcja ogromna. Jak powiedziała jedna z uczestniczek: „Nie zrobiłam nic wielkiego! Oddałam coś czego mam w nadmiarze dla tych, którzy mogą o tym tylko pomarzyć.” Brawo dla nich, ponieważ zrobiły coś baaaardzo ważnego- pomyślały o innych.
Akcja nie była by możliwa bez pomocy fryzjerki pani Jolanty Ławniczak, która oddała czas, pracę i serce dla dobra akcji. Bardzo dziękujemy! Zobacz foto ...

Wymiana polsko - hiszpańska - dzień 4.

Dnia 14 czerwca młodzież wraz z opiekunami udała się na wycieczkę do Gerniki - miasta na północy Hiszpanii uważanego za najstarszą stolicę Kraju Basków. Jest ono znane przede wszystkim z bombardowania w 1937r. przez samoloty Luftwafe w porozumieniu z późniejszym wieloletnim dyktatorem hiszpańskim – generałem Franco. Bombardowanie Guerniki było szeroko rozpowszechnionym na świecie symbolem okrucieństwa wojny, ruchu antywojennego i antyfaszystowskiego. Jeszcze w 1937r. Pablo Picasso, późniejszy członek Partii Komunistycznej, namalował obraz „Guernica”, będący potępieniem nalotu i malarskim manifestem antywojennym.  Zobacz foto ...

Czytaj więcej...

Reklama jako środek manipulacji językowej.

Klasa II a podczas lekcji języka polskiego z panią Magdaleną Marcinkiewicz poznała metody manipulacji językowej stosowane w reklamie. Manipulacja jest formą zamierzonego i intencjonalnego wywierania wpływu na osobę lub grupę w taki sposób, by realizowała działania zaspakajające potrzeby manipulatora. Manipulować można treścią i sposobem przekazywanych informacji. Każdy komunikat reklamowy jest skierowany do ścisłego grona osób: do dzieci, młodzieży, dorosłych, kobiet, mężczyzn, miłośników sportu, samochodów, muzyki, itd. W związku z tym poszczególne przekazy oddziałują na różne sfery emocjonalne - takie, które są najbardziej wrażliwe wśród członków danej grupy.
Zobacz film ...

Wycieczka do Trójmiasta

W dniach od 07 do 09 czerwca klasy 2 a,b i c wyjechały na wycieczkę do Trójmiasta. W programie wycieczki znalazły się takie atrakcje jak: Zwiedzanie miasta Gdańsk, Gdyni i Sopotu, jego zabytków i historycznych miejsc. Początek naszej wędrówki rozpoczęliśmy od zwiedzenia nadbrzeża Bałtyku, molo w Sopocie i słynny deptak „Monciak”, Portu oraz muzeum fauny i flory morskiej oraz okrętu muzeum ORP Błyskawica i Daru Młodzieży . Dzień drugi rozpoczęliśmy koncertem organowym w bazylice Gdańsk Oliwa oraz zwiedziliśmy park oliwski. Następnie udaliśmy się z przewodnikiem do kościoła Mariackiego, a z jego wieży mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Zobaczyliśmy od środka słynny Żuraw Gdański i inne zabytki. Na koniec dnia oddaliśmy hołd obrońcom Westerplatte. W ostatnim dniu pożegnaliśmy się z Trójmiastem i udaliśmy się do Malborka. Zobacz foto …

fot. Laura Lubojańska 2a

I a i b w Kotlinie Kłodzkiej.

„My nie wysiadamy, my nie wysiadamy, dajcie forsę i spadamy” z taką pieśnią na ustach zawitała młodzież z klas I a i I b na parkingu szkolnym w piątek 10 czerwca 2016r. Rodzice z niemałym zdziwieniem na twarzy powitali stęsknieni swoje pociechy. Ale wróćmy do początku…
9 czerwca rozpoczęła się wycieczka dwudniowa klas I a i I b. Opiekunkami były panie: Iwona Pacyna, Magdalena Marcinkiewicz, Agnieszka Niesobska Kaźmierczak oraz Renata Jakubczyk. Pierwszym punktem na naszej mapie było arboretum w Wojsławicach. Wszystkie okazy roślin posiadają szczegółową dokumentację, etykiety informacyjne, a unikaty specjalne tablice opisowe. Arboretum służy nauce oraz tysiącom gości, których przyciąga tu bujna przyroda i  największe w Polsce kolekcje: Narodowa Kolekcja Historycznych Odmian Różaneczników, bukszpanów i największa w Europie kolekcja liliowców. Prosto z Wojsławic pojechaliśmy do Kłodzka, by tam zwiedzić Twierdzę wraz z podziemnymi labiryntami, które rozciągają się na przestrzeni kilometra. Twierdza to miejsce owiane aurą tajemniczości, przewodnik w ciekawy sposób opowiedział nam o burzliwej historii tej fortyfikacji i o chodnikach kontrminerskich. Zobacz foto ...

Czytaj więcej...

Wymiana polsko - hiszpanska - Dzień 3.

Dnia 13 czerwca młodzież z nauczycielami wzięła udział w powitaniu przez społeczność szkoły salezjańskiej w Barakaldo. Młodzież hiszpanska przygotowała taniec baskijski, tańce hiszpanskie oraz zaprezentowano utwory instrumentalne. Mile slowa do Hiszpanow skierowali Zuzia Halas (j.hiszpanski), Ola Bajodek i Alicja Wiacek (j.angielski). Calosc dopelnila prezentacja multimedialna o naszej wspolpracy. Następnie uczniowie zwiedzili szkołę i wzięli udział w zajęciach projektowych mających na celu integrację grupy. Ponadto o Polsce, jej kulturze i sporcie opowiedzieli na podst. wlasnych prezentacji Mikolaj Powierza, Marta Piotrowiak i Malgosia Porczynska. Zobacz foto ...

Festyn Rodzinny 2016

11 czerwca odbył sie na terenie naszej szkoły Festyn Szkolny. Było mnóstwo atrakcji i zabaw: wystepy naszych uczniów, dmuchany zamek dla wszystkich, trampolina, konkursy, zawody sportowe oraz przepyszne przekaski przygotowane przez naszych rodziców. W tym roku przyświecała nam radość z tego, że 1050 lat temu nasz kraj przyjął chrzest. Odwiedził więc nas Mieszko I i jego żona Dobrawa w otoczeniu pięknych słowiańskich niewiast, zielarki, wikliniarki, wojów i dworzan.
Serdeczne podziekowania dla Rady Rodziców za profesjonalną organizację imprezy a wszystkim za obecność i wspaniałą zabawę. Zobacz foto ...

Wymiana polsko - hiszpańska - Dzień 2.
Image: Wymiana polsko - hiszpańska - Dzień 2.

W niedzielę 12 czerwca uczniowie wymiany wraz z opiekunami, hiszpańskimi przyjaciółmi i ich rodzinami oraz organizatorami pobytu wzięli udział w uroczystej Mszy św. odprawionej przez księży salezjanów. Pierwsze Czytanie, Ewangelię, Modlitwę wiernych przetłumaczono na język polski. Pierwsze Czytanie odczytała Chantal Laskowska. Chorek pod kierunkiem Pana Oscara wykonał piękne pieśni, także jedną w języku polskim. Słowami „Chwalę Ciebie Panie i uwielbiam, Wznoszę w górę swoje ręce, Uwielbiając Imię Twe” wspólnie wielbiliśmy Pana. Po Mszy św. odbyło się spotkanie rodzin goszczących. W uroczystości wzięła udział również rodzina Pana Oscara. Maskotka spotkania była najmłodsza córka Pana Oscara – Olivia. Pozostałą część „family day” młodzież spędziła z hiszpańskimi rodzinami. Nauczyciele udali sie na wycieczkę do Santander – dużego portu w regionie Kantabrii. Tam zobaczyli m.in. Kolegium Salezjańskie, port, plażę, półwysep Magdaleny,  a następnie udali sie do Sanktuarium w Laredo. Zobacz foto ...

Wymiana polsko - hiszpańska - Dzień 1.
Image: Wymiana polsko - hiszpańska - Dzień 1.

Dnia 11 czerwca uczniowie zaangażowani we współpracę polsko-hiszpańską wraz z opiekunami wyruszyli w podróż do Barakaldo, w Kraju Basków. Grupa podróżowała z lotniska w Warszawie do Dusseldorfu, a następnie do Bilbao.  O godz. 20.00 młodzież wraz z wychowawcami została powitana glosnymi okrzykami radosci na lotnisku przez rodziny hiszpańskie oraz koordynatora Pana Oscara Gonzaleza Lopeza i Sergio Martina.
Wszyscy uczestnicy wymiany zamieszkali u hiszpańskich rodzin w Barakaldo. Zobacz foto ...