Archiwum rok 2013/2014

Wspomnienia z Białego Dunajca

Categories: | Author: Admin SP | Posted: 2013-09-23 | Views: 621

Dnia 1 lipca 2013 odbyły się kolonie sportowo – wypoczynkowe w Białym Dunajcu. Miejscem wypoczynku był dom „Zagatówka”. Pobyt trwał jedenaście dni.
Podczas podróży do Białego Dunajca zatrzymaliśmy się w Wieliczce. Zwiedziliśmy tam kopalnię z przepiękną kaplicą św. Kingi. Na miejsce dotarliśmy wieczorem. Każdy następny dzień zaczynaliśmy poranną gimnastyką, prowadzoną przez pana Arka i pana Dominika.

Z radością witaliśmy nowy dzień. Po śniadaniu zaczęliśmy zwiedzać Zakopana wjeżdżając kolejką na Gubałówkę, schodząc z niej pieszo. Następna wyprawa odbyła się na Dolinę Kościeliską. Oprowadzał nas pan przewodnik tatrzański, Janusz Konieczniak. Czwartego dnia udaliśmy się na Kasprowy Wierch. Po długim oczekiwaniu na kolejkę, dotarliśmy na miejsce, gdzie wystraszyła nas nagła zmiana pogody. Mimo to, widoki były niezapomniane. Kolejnego dnia udaliśmy się do Aquaparku w Zakopanem. Po dniach zwiedzania i kąpielach wodnych, dzień szósty spędziliśmy w naszym ośrodku. Czas ten był wypełniony różnymi konkursami i zabawami takimi jak konkurs tańca lub wybory Miss i Mistera kolonii. Humory dopisywały wszystkim. W niedzielę przez Rusinową Polanę, doszliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Św. Po dniu świętym, wyruszyliśmy z wyprawą na Morskie Oko. Tamtejsze widoki były bezcenne. Kolejny dzień był również pełen wrażeń, gdyż wylądowaliśmy w Pieninach, gdzie odbył się ekstremalny spływ Dunajcem. W taki oto sposób dotarliśmy do zapory na Dunajcu i zamku w Nidzicy. Wieczorem, tego samego dnia, odbył się długo wyczekiwany konkurs pt. „Mam talent”. Dziesiątego dnia, wkroczyliśmy do Doliny Strążyskiej. Marsz zakończyliśmy pod Giewontem. Zobaczyliśmy Wielką Krokiew i zwiedziliśmy Muzeum Parku Tatrzańskiego, gdzie obejrzeliśmy interesujący film przyrodniczy. Wieczór spędziliśmy w bacówce zajadając się kiełbasą z grilla. W ostatnim dniu kolonii, swój czas spędziliśmy w Zakopanem na Krupówkach. Byliśmy w kinie „Sokół” 3D na filmie pt. „Potworny Uniwersytet”. Na zakończenie kolonii odbyła się dyskoteka, gdzie rozstrzygnął się konkurs czystości. Wszyscy otrzymaliśmy za wszelkie osiągnięcia dyplomy i inne atrakcyjne nagrody. Nikt nie został pominięty. Do domu wróciliśmy cali i zdrowi, przepełnieni przygodami i bezcennymi wspomnieniami. Przez te wszystkie dni, opiekowali się nami wychowawcy i: