Archiwum rok 2015/2016

5b wróciła z Karpacza

Categories: | Author: Admin SP | Posted: 2016-05-25 | Views: 499

W środę 18 maja odbyła się wycieczka naszej klasy czyli 5b do Karpacza. O godzinie 6.00 była zbiórka na parkingu naszej szkoły. Tego dnia na początku zwiedziliśmy zamek w Książu. Pod czujnym okiem pana przewodnika podążaliśmy szlakiem Daisy. foto

Zeszło nam tutaj prawie 3 godziny! Następnie pojechaliśmy do Palmiarni, gdzie mogliśmy zobaczyć oprócz wielu roślin także zwierzęta np. pawie czy żółwie. Później zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Boskiej  Łaskawej w Krzeszowie. Pan przewodnik opowiadał nam o historii dwóch kościołów, które znajdują się na tym terenie. Weszliśmy na wieżę, skąd był wspaniały widok na okolice. Na nocleg pojechaliśmy do Zielonej Gospody w Przesiece. Dotarliśmy akurat na obiadokolację.  Byliśmy już bardzo zmęczeni, więc  mogliśmy spokojnie odpocząć.
Czwartek 19 maja. Następnego dnia wstaliśmy o 7.15. Wyszykowaliśmy się i zeszliśmy na śniadanie. Po śniadaniu ruszyliśmy w góry. Tego dnia była idealna pogoda - nie było upału ale też nie było zimno. Na początku poszliśmy do Świątyni Wang, którą zwiedziliśmy. Potem szliśmy w stronę Śnieżki. Dotarliśmy najpierw do Schroniska Samotnia, a chwilę później dotarliśmy do Schroniska  Strzecha Akademickiego. Ze względu na późną porę musieliśmy już schodzić na dół a przy okazji mieliśmy zarezerwowany tor saneczkowy. Po drodze, gdy jechaliśmy był tzw. „Trójkąt Bermudzki”. Pan, który prowadził autokar, nie musiał jechać ponieważ przyciągało nas do góry. Na torze saneczkowym mieliśmy wykupione dwa zjazdy. Ależ to były emocje!!! W pobliżu był deptak, gdzie mogliśmy kupić sobie różne pamiątki.  Następnie pojechaliśmy już do Przesieki na obiadokolację. Około godziny 21.00 było ognisko. Wszystkim bardzo się podobało!!!
Piątek 20 maja. Wstaliśmy o godzinie 7.30. Szybko się wyszykowaliśmy i poszliśmy na śniadanie. Potem mieliśmy pół godziny na spakowanie się i opuszczenie ośrodka. Następnie pojechaliśmy w stronę Sobieszowa. Naszym pierwszym celem tego dnia był  Zamek Chojnik. Tam musieliśmy wdrapać się na górę. Na szczęście pan przewodnik wybrał dla nas żółty szlak. Bułka z masłem. Weszliśmy na wieżę,  skąd był piękny krajobraz. Mogliśmy podziwiać góry oraz panoramę Karpacza. Następnie pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby.Tam zobaczyliśmy piękny wodospad o nazwie Szklarka. Potem był czas na pamiątki. Po kupieniu pamiątek pojechaliśmy do Parku Miniatur Budowli Świata. Tutaj pani przewodnik opowiedziała nam o coś każdej budowli. Były tam najbardziej popularne pomniki oraz budynki z całego świata. Następnie był czas na sesje zdjęciowe. Tego dnia było bardzo gorąco. Po Parku Miniatur pojechaliśmy na małe co nieco. Później już jechaliśmy prosto do Ostrowa Wielkopolskiego. Byliśmy na miejscu około 19.45. Wycieczka była bardzo udana i wszystkim bardzo się podobało!!!