ETAPY PROJEKTU COMENIUS

DIFFERENT ROOTS, SAME LANGUAGE – RÓŻNE POCHODZENIE, TEN SAM JĘZYK
    
1.    Zorganizowanie wymiany adresów mailowych uczniów, ustalenie zasad, zaprojektowanie strony internetowej i wspólnego bloga. Zamieszczenie ogłoszenia o konkursie na logo na stronie. (3 września 2013)
2.    Pierwsze spotkanie projektowe: opracowanie szczegółowego harmonogramu działań, metod ewaluacji i obowiązków oby dwóch stron w czasie trwania projektu. Rozstrzygnięcie konkursu na logo. (30 września 2013)
3.    Uruchomienie oficjalnego bloga projektu, pierwszego i najważniejszego narzędzia łączącego uczniów i nauczycieli szkół biorących udział w projekcie. (7 październik 2013)
4.    Stworzenie i nagranie twórczego wideo „flashmob” szkoły, wymyślonego i wyreżyserowanego przez samych uczniów, zamieszczenie go na stronie internetowej projektu. (21 październik 2013)
5.    „Moja szkoła” -  opracowanie prezentacji pomysłowo ukazującej obydwie szkoły. (18 listopad 2013)
6.    „Tacy samy czy różni?” – porównanie systemu edukacyjnego w obu krajach – rysunki i kwizy. (10 grudnia 2013)
7.    „Ile wiesz o Hiszpanii/Polsce?” – konkurs wiedzy o hiszpańskich i polskich miastach. (13 stycznia 2014)
8.    Ozdabianie sal lekcyjnych malowidłami ściennymi, transparentami, plakatami oraz wystawkami przedstawiającymi najważniejsze informacje na temat szkoły partnerskiej (przez uczniów). (27 stycznia 2014)
9.      „Odkryj moje miasto” – przygotowanie broszury opisującej historię najważniejszych miejsc w mieście wraz z ich zdjęciami. (24 luty 2014)
10.    Przetłumaczenie najważniejszych szkolnych znaków i napisów na język szkoły partnerskiej. (10 marca 2014)
11.    „Dzielimy się doświadczeniem” – spotkanie nauczycieli szkól partnerskich – przygotowanie książki z pomysłami, grami i metodami pracy na zajęciach. (7 kwietnia 2014)
12.    Twórcze poszukiwania uczniów w życiorysie i dziełach dwóch znanych renesansowych myślicieli – Mikołaja Kopernika (hiszpańscy uczniowie) i Fausto Delhuyar (polscy uczniowie). Przedstawienie scenek, które zostaną umieszczone na blogu i stronie projektu. (28 kwietnia 2014)
13.    „Tu mieszkałam w przeszłości” – konkurs literacki i artystyczny na zobrazowanie życia w przeszłości w Hiszpanii i Polsce.  (19 maja 2014)
14.    „Moja okolica – legendy i mity” – konkurs w formie opisu, kwizu lub scenki. Uczniowie i nauczyciele spotykają się i omawiają związki kulturalne i językowe.  (16 czerwca 2014)
15.    Przygotowanie do kolejnego spotkania przez zanalizowanie kwestionariuszy ewaluacji wypełnionych przez uczniów biorących udział w projekcie. (16 czerwca 2014)
16.    Sprawozdanie z postępu prac. (30 czerwca 2014)
17.    „Kolory natury” – zdjęcia i prace plastyczne uczniów ukazujące okoliczne widoki w różnych porach roku. Wszystkie prace zostaną wystawione w wernisażu dla rodziców i mieszkańców okolicy. Rozpowszechnienie efektów dotychczasowych spotkań szkół partnerskich wśród władz lokalnych i w mediach. (7 lipca 2014)
18.    „Jak uczyć twórczo?” – spotkanie nauczycieli i opracowanie „Teachers Resource Book” skupiającej się na wypracowaniu „dobrych praktykach” w nauczaniu. (15 września 2014)
19.    „Egunon! Zer moduz?/Buenos dias! Que tal estas?” – udział polskich uczniów za pośrednictwem wideokonferencji w lekcji przeprowadzonej przez hiszpańskich kolegów i ich nauczycieli. Nauczenie się  podstawowych słów i zwrotów w języku baskijskim i hiszpańskim. (30 września 2014)
20.    „Dzień dobry! Jak się masz?” - udział hiszpańskich uczniów za pośrednictwem wideokonferencji w lekcji przeprowadzonej przez polskich kolegów i ich nauczycieli. Nauczenie się  podstawowych słów i zwrotów w języku polskim. (14 październik 2014)
21.    „Magia świąt Bożego Narodzenia” – pisanie życzeń po angielsku oraz lekcja o zwyczajach świątecznych w Hiszpanii i Polsce. (24 listopada 2014)
22.    „Święta i uroczystości” – podobieństwa i różnice w obchodzeniu świąt w Hiszpanii i Polsce. Przygotowanie hiszpańsko-polskiego przyjęcia prezentującego tradycyjne dania i przepisy oraz tańce, sporty, piosenki i zwyczaje. W przyjęciu wezmą również udział rodziny goszczące hiszpańskich uczniów. (8 grudnia 2014)
23.    Przedstawienie tradycyjnego sportu w kraju szkoły partnerskiej. Ich rezultaty zostaną zamieszczone na blogu i stronie internetowej projektu.  (12 stycznia 2015)
24.    „Żyjemy w jednej Europie” – spotkanie dla licealistów. Dialog ze sławnymi europejskimi filozofami stworzony i odegrany przez starszych uczniów. Opracowanie „Europejskiego Dekalogu”, który zostanie opublikowany w mediach i na stronie internetowej projektu. (16 luty 2015)
25.    „Pokój przez dialog” – uczniowie skupią się na problemach Hiszpanii i Polski w XX wieku. Używając języka angielskiego i komputera stworzą broszurę prezentującą najważniejsze wydarzenia na drodze do uzyskania pokoju. Wizyta w mieście Gernika. (16 luty 2015)
26.    Wykład-wideokonferencja „ Wartości moralne w bezstronnym społeczeństwie XX wieku” przygotowany przez uczniów przy współudziale Wydziału Filozofii Uniwersytetu Duesto (2 marca 2015)
27.    Próba przedstawienia piosenek hiszpańskich/polskich oraz odkrywanie ich znaczenia w tłumaczeniu. (16 marca 2015)
28.    Przygotowanie kwizu o hiszpańskich/polskich kompozytorach i muzykach. Pojedynek między uczniami hiszpańskimi a polskimi za pośrednictwem wideokonferencji. (14 kwietnia 2015)
29.    Próba generalna przed koncertem w Polce. Wyniki i postępy uczniów zostaną opublikowane w internecie (Youtube). (27 kwietnia 2015)
30.    „Muzyka łączy narody” – klasyczny koncert instrumentalny w wykonaniu uczniów szkół partnerskich. Festiwal piosenki hiszpańskiej/polskiej. W festiwalu wezmą udział władze miejskie. Ponadto uczniowie stworzą własny utwór muzyczny, który będzie stanowił zwieńczenie dwuletniej współpracy.  (11 maja 2015)
31.    Ostatnie spotkanie projektowe podsumowujące nasze osiągnięcia w czasie trwania projektu, przygotowanie sprawozdania końcowego, zebranie produktów końcowych. (11 maja 2015)
32.    Opracowanie filmu dokumentalnego o współpracy szkół i umieszczenie go na blogu oraz stronie internetowej projektu. (29 maja 2015)
33.    Sprawozdanie końcowe. (30 czerwca 2015)